Mcdonaldizace farmářských trhů

Zajímavý článek o tom, že farmářské trhy se stávají prostředkem mnoha nákupních center jak přilákat další zákazníky, najdete na aktualne.cz. Jak pořádání farmářských trhů pomohlo nákupní galerii Fénix najdete na www.bio-info.cz.

Je to paradox, protože farmářské trhy vznikly jako alternativní cesta k zákazníkům. Prodejce má kontrolu nad kvalitou prodávaných produktů, cenou a nedusí ho diktát požadavků maloobchodníků. V poslední době se však objevují farmářské trhy pořádané na parkovištích či přímo v nákupních centrech. Jejich cílem je především zvýšit návštěvnost nákupních center a sedláci jsou jen vějičkou. Farmáři sice své zboží prodají i tam, ale pomáhají především těm, kteří jim život ztěžují a za možnost prodeje zboží v regálech svých obchodů vyžadují nehorázné poplatky, nabízejí nekvalitní zboží bez tváře a o osobním přístupu už nelze hovořit vůbec.